Anak Saudara Vincent Tan Perasan Taiko Johor?

Thursday, 4 April 20130 comments

Di Johor kini ada seorang lelaki Cina, mengaku anak saudara Vincent Tan, entah betul entah tidak…sedang perasan dirinya macam taiko besar.
Perangai kurang ajar tak ingat sampai tak nak dengar nasihat polis atau mana-mana pihak berkuasa.
Ada satu benda yang kalau disebut mungkin ada yang kata kecil, tetapi sebenar adalah cerminan sikap kurang ajar nak mampus anak Cina tu.
Dia ni menggunakan kereta Nissan X Trail berwarna hitam dengan nombor pendaftaran JJL 666.
Dia meletakan lampur siren polis berwarna merak biru di cermin hadapan keretanya dan selalu memandu laju.
Yang menjadi isu, bila dia buat begitu, ramai pengguna lain di atas jalan raya yang panik ingatkan ada kecemasan polis dan bergegas memberikan laluan.
Pernah ada satu kejadian seorang pakcik yang baru balik dari masjid hampir maut terjatuh motosikal kerana ada kereta di lorong kanan secara tiba-tiba masuk ke lorong kiri apabila kereta X Trail berkenaan muncul dari belakang sambil memasang lampu siren dan membunyikan hon.
Bayangkan, orang tua balik masjid biasanya pakai kopiah aje, nasib baik tak jadi apa-apa.
Pakcik itu tak buat laporan tetapi kejadian itu dan sikap kurang ajar lelaki berkenaan sudah sampai ke pengetahuan polis.
Dia sudah banyak kali dinasihatkan agar jangan membuat perkara-perkara seperti itu dan belajar menghormati orang lain.
Namun, kalau dah perangai ala-ala taiko Tanah Besar China yang duk jual nama Vincent Tan, memang susah la kan.
Tujuan entri ni mudah sahaja, kalau ada kakitangan atau kaum kerabat Vincent Tan yang tahu mengenai tingkah-laku lelaki ni, sila lah nasihatkan dia sebelum ada yang mati kerana sikap sombong dan berlagak dia terutama kat atas jalan raya.
Dia kena ingat, Vincent Tan pun bukannya hebat mana, so siapalah sangat diri dia.
Kepada pihak berkuasa, walaupun belum asas yang benar-benar kukuh untuk menahan dia, cuba selidik dari aspek perundangn lain untuk mengambl tindakan.
Share this article :

Post a Comment

 
| |
Copyright © 2011. ynasidek - All Rights Reserved