Ops Daulat: ‘Datuk Seri’ Ditahan Bersama Seorang Wanita 33 Tahun Malam Tadi

Thursday 4 April 20130 comments

media.
Beliau berkata penahanan lelaki yang dipercayai mempunyai hubungan dengan kesultanan Sulu itu dibuat hasil maklumat orang ramai.
“Susulan itu, polis turut menahan seorang wanita, dipercayai isteri Datuk Seri itu dan seorang lelaki masing-masing berusia 55 dan 30 tahun, di kawasan berdekatan,” katanya pada sidang akhbar di Markas Operasi di Felda Sahabat 16, dekat sini hari ini.
Tan berkata beberapa dokumen penting turut dirampas, dan ketiga-tiga mereka kini ditahan mengikut Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (Sosma).
Semalam, Tan memberitahu sidang akhbar polis mencari seorang lelaki bergelar Datuk Seri bagi membantu siasatan kes berkaitan Operasi Daulat, dan polis turut mengedarkan gambar lelaki terbabit.
Sementara itu, Tan berkata sebuah balai polis bergerak akan mula beroperasi esok di Kampung Tanjung Batu, Tanjung Labian, Lok Buani, Lok Sambuang, Tanagian dan Sungai Bilis bagi memudahkan orang kampung membuat laporan berkaitan kehilangan harta benda berikutan pencerobohan militan Sulu.
Mengenai situasi terkini kampung terbabit, Tan berkata keadaan adalah selamat, aman dan tenteram dengan penduduk digalak menjalankan aktiviti harian seperti biasa.
“Beberapa sekolah juga akan kembali dibuka Isnin ini, ibu bapa janganlah bimbang untuk menghantar anak-anak ke sekolah kerana pasukan keselamatan sentiasa berkawal dan berada di kawasan berhampiran,” katanya.
Share this article :

Post a Comment

 
| |
Copyright © 2011. ynasidek - All Rights Reserved